«ТӘРТІП БАР ЖЕРДЕ – ТИЯНАҚТЫ ТІРЛІК БОЛАДЫ»

Әли КӨМЕКБАЕВ,

Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Шымкент қаласы бойынша департаментінің басшысы:

 

Былтыр «Зор рух» қайырымдылық қоры мемлекеттік қызметтердің сапасы бойынша республикалық сауалнама жүргізді. Оған 10 мыңға жуық респондент қатысты. Нәтижесінде мемлекеттік қызмет көрсету сапасы жағынан Шымкент қаласы еліміздегі 17 өңір ішінде 16-орыннан көрінді. Сауалнамаға қытысқан адамдардың дені үшінші мегаполисте жұмыспен қамту орталықтары, білім беру, денсаулық пен ішкі істер саласы қызметкерлерінің жұмысына көңілдері толмайтынын нақты деректермен жеткізген. Осыған орай Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Шымкент қаласы бойынша департаменті нақты шараларды қабылдауға белсене кірісті.

Қолға алынған жұмыстар мен жоспарланған шаралар туралы аталған департаменттің директоры Әли Көмекбаев Шымкенттегі ақпараттық-коммуникациялық орталықта өткен брифингте баяндап берді.

Еңбек тәртібінің сақталуына екпін беріледі

 

Қазақстан Республикасы Президенті Әкімшілігі және Премьер-Министр Кеңсесі, Мемлекеттік қызмет істер агенттігінің тапсырмасына сәйкес, мемлекеттік қызметшілердің үстеме жұмыс жасағанына өтемақы төленуі міндеттелген.

Осы талаптың сақталуын қамтамасыз ету мақсатында департамент қызметкерлері жергілікті мемлекеттік органдардағы қызметкерлердің жұмыстан тыс уақытта жұмыс орындарында негізсіз қалулары бойынша кешенді тексеру шараларын жүргізуді бастап кетті. Тексеру шаралары бойынша құрылған жұмыс тобына департамент қызметкерлерімен қатар, Шымкент қаласы әкімдігінің Әдеп жөніндегі уәкілінің және әкім аппаратының жауапты қызметшілері тартылған. Олар Шымкент қаласы әкімі аппаратына, әкімдікке қарасты 15 құрылымдық басқарма мен Әл-Фараби аудандық әкімі аппаратына барған. Мақсат – мемлекеттік қызметшілердің белгіленген тәртіптен асып, артық жұмыс жасауын жою, еңбек тәртібінің сақталуына екпін беру болып табылады.

Жүргізілген кешенді шараның нәтижесінде тиісті мекемелерге еңбек тәртібінің сақталуы бойынша ұсыныстар жолданды. Мұндай шаралар алдағы уақытта өзге де мемлекеттік органдарда жүргізілетін болады.

Брифингте осы деректерді алға тартқан Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Шымкент қаласы бойынша департаментінің басшысы Әли Көмекбаев «егер мемлекеттік қызметшілер үстеме жұмысқа негізсіз тартылған болса, олар еңбек ететін мекеме басшысының тәртіптік жауапкершілігі Әдеп жөніндегі кеңестің күн тәртібіне енгізіледі»,- деп атап өтті.

 

Басшы жауапкершілігі – басты назарда болады

 

Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Шымкент қаласы бойынша департаментінің басшысы Әли Көмекбаев қандай да бір мемлекеттік қызметші сыбайлас жемқорлық жасаса, оның басшысына да шара көрілетінін баса айтты. Өз кезегінде ол былтыр 26-қарашада «Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі туралы» және «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы» Заңдарына өзгеріс енгізілгенін айта келе, «Заңға енгізілген өзгерістерге сәйкес, үш айдан астам қызметте жұмыс істейтін мемлекеттік саяси қызметшінің қарамағындағыларына қатысты сыбайлас жемқорлық қылмысына қатысты сот үкімі заңды күшіне енсе немесе қылмыстық іс ақталмайтын негіздер бойынша тоқтатылған болса, онда ол отставкаға кету туралы өтініш беруге міндетті. Егер оның отставкаға кетуі қабылданбаса, тәртіптік жауапкершілікке тартылады»,-деді.

Заңда тікелей бағынышты қызметкерлерден сыбайлас жемқорлық қылмыстары үшін мемлекеттік органдардың бірінші басшыларының, орталық және жергілікті мемлекеттік органдардың дербес бөлімшелері басшыларының тәртіптік жауапкершіліктері де май шаммен қаралатыны көрсетілген.

 

Электронды қызмет – заманауи міндет

 

Қазіргі таңда азаматтардың уақытын тиімді пайдалану және сыбайластықты тудыратын кез келген жағдайларды жою мақсатында мемлекеттік қызмет түрлерін электронды форматта алу жолға қойылуда. Осы бағытта Шымкентте қолға алынған жұмыстар өз деңгейінде атқарылуда ма?

Бұл сұраққа жауап іздеу мақсатында ҚР Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Шымкент қаласы бойынша департаменті атқарушы органдармен көрсетілетін мемлекеттік қызметтерге талдау жүргізді. Талдау нәтижесі кезінде денсаулық сақтау, әлеуметтік қамту, білім және тұрғын үй салалары бойынша электронды түрде көрсетуге мүмкіндігі бар кейбір мемлекеттік қызметтердің egov.kz порталында қолжетімсіз болып тұрғаны анықталды. Олқылықтың орнын толтыру үшін талдау нәтижесімен анықталған «Дәрігер қабылдауына жазылу», «Еңбекке уақытша жарамсыздық парағын беру», «Мемлекеттік тұрғын үй қорынан берілетін тұрғын үйлерді жекешелендіру» қызметтерін электронды түрде алу қолжетімділігі қалпына келтірілді.

Бүгінде департамент басқа да мемлекеттік қызметтердің қолжетімділік мәселелерін назарға алып, анықталған кемшіліктерді ретке келтіру жұмыстарын жалғастыра беретін болады.

 

Мобильді қосымшаның маңызы зор

 

«Шымкент қаласы, Әл-Фараби ауданында орналасқан №1 халыққа қызмет көрсету орталығының ғимараты тар. Бұл ол жерге келуші азаматтар үшін ыңғайсыздық тудырады. Сонымен қатар, онда автокөлік үшін тұрақтардың мүлдем қарастырылмағаны да тағы бар. Нысанда өзіне-өзі қызмет көрсету бұрыштары жеткіліксіз. Күту залындағы орындықтар саны аз».

Соңғы уақытта тұрғындар тарапынан тиісті мекемелер мен басшыларға қарата осындай пікірлер жиі айтылуда.

Осыған орай ҚР Мемлекеттік қызметі істері агенттігінің Шымкент қаласы бойынша департаменті Әл-Фараби ауданы №1 ХҚКО ғимаратын көліктердің кіріп-шығуына қолайлы автотұрақ ұйымдастырылған, қызмет көрсету үшін ыңғайлы жағдай жасалған кең нысанға ауыстыру мәселесін қарастыруды қолға алды.

Халыққа қызмет көрсету орталықтарына қатысты тұрғындар тарапынан айтылатын сын-ескертпелер осымен шектелмейді. Жоғарыда «Зор рух» қайырымдылық қорының мемлекеттік қызмет көрсету сапасына қатысты тұрғындар арасында сауалнама жүргізгенін атап өттік. Аталған шара кезінде біраз адамдар Шымкенттегі халыққа қызмет көрсету орталығы қызметкерлеріне қатысты «қызметкерлердің біліктігі төмен», «дөрекі», «әдепсіз», «өте баяу» және т.б. пікірлер білдірген. Өз кезегінде Әли Көмекбаев осы олқылықтың орнын толтыру үшін қандай шаралар қолға алынатынын былай деп жеткізді.

– Осы орайда Шымкенттегі ХҚКО- ның тікелей тұрғындармен жұмыс істейтін мамандарына сыпайылылық, парасаттылық және әдептілік қасиеттерін жетілдіру бойынша бойынша семинар-тренингтер өткізілетін болады. Оларға жоғары сапалы қызмет көрсету бойынша бағыт-бағдар беріледі.

Жалпы Шымкентте мемлекеттік қызмет көрсету сапасын жақсарту мақсатында биыл қалада қоғамдық мониторинг жүргізілетін болады. Қоғамдық бақылау 2019 жылы мемлекеттік қызмет көрсету сапасына қатысты сын-ескертпелерді жойып, нақты нәтижеге бастайтын болады. Қоғамдық бақылау жергілікті бюджет есебінен жүргізіледі.

Сондай-ақ, мемлекеттік қызмет көрсету сапасын жақсарту мақсатында арнайы мобильді қосымшасі іске қосылды. «Цифрлық агент» (Digital agent) деп аталатын қосымша туралы Әли Көмекбаев:

– Тұрғындар бұл мобильді қосымша арқылы ХҚКО, мемлекеттік кірістер басқармалары, жұмыспен қамту және тест орталықтары мен соттар әкімшісінің қызметтерін бағалау мүмкіндігіне ие болады. Бағалау бес балдық шкала бойынша жүргізіледі. Сонымен қатар аталған мекемеде тұрғындар мемлекеттік қызметкердің кәсіби этикасына сай келмейтін әрекеттерді байқаса аталған қосымша арқылы шағым қалдыра алады. Қосымшаға қалдырылған шағымдардың барлығы ҚР Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Шымкент қаласы бойынша департаментінің назарына сол мезетте-ақ жетеді. Оған дәлел ретінде айналасы бес минут ішінде қосымша арқылы тұрғынға шағымның келіп түскені, ол алдағы уақытта жіті қаралатыны туралы ақпар келіп түседі. Одан соң жіберілген қателіктерді түзеу бағытындағы жұмыстар қолға алынады. Қазіргі таңда «Цифрлық агент» (Digital agent) мобильдік қосымшасын қолдану тәсілдері туралы бейнеролик қаладағы барлық ХҚКО мен мемлекеттік кірістер басқармаларының ғимараттарындағы экрандарда екі тілде тұрақты түрде көрсетілуде,-деді.

Сонымен қатар ол, алдағы уақытта қалалық әкімдік және оған қарасты басқармалар, мектеп, балабақша, аурухана мен емханада көрсетілетін қызметтерді мобильді қосымша арқылы бағалауды енгізу жұмыстары жоспарланып отырғанын жеткізді.

Өз кезегінде мобилдік қосымшаны жүктеу мына сілтеме арқылы

Playmarket:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.automato.digitalagentapp&hl=ru ; Appstore: https://apps.apple.com/kz/app/digital-agent/id1441630994#?platform=iphone іске асады. Ал оны қолдану тәртібі туралы ақпаратты төмендегі сілтемеден біле аласыздар.

https://drive.google.com/open?id=1G5CVvK1FwBFkLuy9dfoeDgYaEY5WYEho